| | Etusivu | | | Foorumi | | | Galleria | | | Bimmerparty | | |
![]() |
#1 |
Bimmer Fanatic
|
Laatikon ohjelma kytkin jäänyt sport asentoon.
ELi vaikuttaisi siltä että ohjelman valitsin olisi jäänyt sport asentoon,koska antaa kierrättää kierrokset loppuun asti. Kytkin kyllä liikkuu ihan normaalisti ja kirjaimet vaihtuu näytössä kaikille eli E S M. Mistä tuo voi johtua ja pystyykö sille itse jotain tekemään. Ja onko siitä mahdollisesti jotain vahinkoa?
Auto on 535iA e34 -89 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Bimmer Fanatic
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bimmer Fanatic
|
juu, täytyy huomenissa kokeilla, ihmettelin vähän sitäkin kun ajelee ihan tasaista nopeutta, niin kun vaihtaa sportilta economylle kierrokset putoo normaalisti... en tiedä olenko vainoharhainen vai mikä on kun se ei mielestäni pudottanu nyt niitä kierroksia.
Kysyn nyt tässä samalla vielä että koska tuota M ohjelmaa pitäisi käyttää? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Bimmer Fanatic
|
Quote:
Mulla on siinä W eli winter, pystyt lähtemään esim Dllä on kakkonen valmiina pesässä ja sit vaikka pakko 3lla tai jopa pakko 4sella jos on tosi liukasta. Mutta varmaan samaa ajetaan takaa sillä sinun M-valinnalla (manuaalivalinta). Eli suurinpiirtein näin laatikko toimii: Eco ja Sport- asennot: P, R, N, D (1-5 vaihteet), 4 (1-4), 3 (1-3), 2 (1-2) Sportilla käyttää herkemmin ykkösvaihdetta, Ecolla tosi harvoin ja Sporttiasennossa ei myöskään käytä vitosta, eli nelosella vetää huiput. W-asento (joissakin M-asento) P, R, N, D (2-5), 4 (4), 3 (3), 2 (2) Esim jos on liukasta ja ohitustilanteessa tarvitaan vauhtia pelkäämättä että perä potkaisisi kaasupolkimen runttaamisesta pohjaan ku laatikko heittää reilusti pienempää silmää. Pudottaa vaikka kepin Dltä neloselle (vaihde putoaa vitoselta neloselle) ja pistää winter-valinnan päälle, voi huoletta "survaista" lusikan pohjaan ja laatikko pysyy nelosella. Noin niinku pikaisesti muistelen oman laatikon toimivan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Bimmer Fanatic
|
Quote:
Ookoo, eli jos laitta M:n päälle ja vaikka pakkokakkosen, auton ollessa paikallaan, auto lähtee kakkosella liikkeelle? käsitinkö oikein? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Bimmer Rookie
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Bimmer Fanatic
|
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Bimmer Fanatic
|
Quote:
![]() Mutta edelleen sanoisin, että jotain kummallista laatikossa on, koska oon kuullut, että kun ajelee tasaisella kaasulla sportilla ja laittaa econ päälle kierrokset putoo alemmas. mulla laatikko ei sitä tee... eli onkohan siinä mahdollisesti jotain vikaa? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | Search this Thread |
Display Modes | |
|
|