BTCF Forum

BTCF Forum (https://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   Z-sarja (https://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Z4 kysymyksiä ja vastauksia (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=218925)

Ozie 26-01-2013 20:18

Quote:

Originally Posted by miccoheebo (Post 2931763)
Onko kokemuksia talvikäytöstä ,lähinnä avomallista missä kovakatto.:orava::cool:

Mulla löytyy kova katto ja käytössä myös talvella. Yhdyn aika pitkälti ripatsun kommentteihin.

Lämpee nopeasti talvella ja myös hauska ajettava. Perä tuntuu pitävän suorastaan hyvin jos vertaa ekaan autoon, mikä oli 240 Volvo :D

Maavara on pieni ongelma, varsinkin kun on madallettu maltilliset 35mm. Muutaman kerran on oltu hieman ihmeissään kun saa katuja aurata. Itse ajan kuitenkin aika paljon kehä-teitä ja moottoriteitä, niin näillä ei yleensä hirveesti ole ongelmia.

miccoheebo 27-01-2013 15:33

Quote:

Originally Posted by Ozie (Post 2932972)
Mulla löytyy kova katto ja käytössä myös talvella. Yhdyn aika pitkälti ripatsun kommentteihin.

Lämpee nopeasti talvella ja myös hauska ajettava. Perä tuntuu pitävän suorastaan hyvin jos vertaa ekaan autoon, mikä oli 240 Volvo :D

Maavara on pieni ongelma, varsinkin kun on madallettu maltilliset 35mm. Muutaman kerran on oltu hieman ihmeissään kun saa katuja aurata. Itse ajan kuitenkin aika paljon kehä-teitä ja moottoriteitä, niin näillä ei yleensä hirveesti ole ongelmia.

itselläni on tällä hetkellä 1-sarjalainen,madallettu kans tuon 35mm.onkohan normi ykkösessä ja normi zetassa kenties paljon eroa maavarojen suhteen,itselläni ei mitään käsitystä.:):think

Ozie 29-01-2013 22:57

Quote:

Originally Posted by miccoheebo (Post 2933545)
itselläni on tällä hetkellä 1-sarjalainen,madallettu kans tuon 35mm.onkohan normi ykkösessä ja normi zetassa kenties paljon eroa maavarojen suhteen,itselläni ei mitään käsitystä.:):think

Voisin sanoa että nyt kun on 205/55R16 kumit alla niin maavaraa löytyy 8-10cm. Jos eksyn mittanauhan kanssa autolle niin voisin mitata tarkemmat. Muistaakseni 235/35R19 + 265/30R19 kumien kanssa oli jotain 12-13cm.

miccoheebo 30-01-2013 19:03

Quote:

Originally Posted by Ozie (Post 2935720)
Voisin sanoa että nyt kun on 205/55R16 kumit alla niin maavaraa löytyy 8-10cm. Jos eksyn mittanauhan kanssa autolle niin voisin mitata tarkemmat. Muistaakseni 235/35R19 + 265/30R19 kumien kanssa oli jotain 12-13cm.

jos on tollasta luokkaa niin on kyllä aikasta matala.:think:rolleyes: varsinkin kun itse joutuu ajeleen välillä ei niin hyvin hoidetuilla teillä.ehkä pitää harkita tosiaan jotain muuta kulkinetta.:):neutral:

tuumas 31-01-2013 11:19

Quote:

Originally Posted by miccoheebo (Post 2936357)
jos on tollasta luokkaa niin on kyllä aikasta matala.:think:rolleyes: varsinkin kun itse joutuu ajeleen välillä ei niin hyvin hoidetuilla teillä.ehkä pitää harkita tosiaan jotain muuta kulkinetta.:):neutral:

Kyllä täällä lapissa pärjää Z4 ja 18" vanteilla ihan hyvin, ei nyt tosin täysin auraamattomille teille tai metsäteille minne ei kesälläkään menisi mennä nytkään...

Ozie 01-02-2013 19:18

Quote:

Originally Posted by miccoheebo (Post 2936357)

Tietenkin kannattaa miettiä sitä madaltamista siinä vaiheessa. Nuo mitat siis H&R:n jousilla. Ei mulla hirveesti ole ongelmia ollut. Pitäis ehkä vähän isompaa kumia ja vannetta hankkia alle niin sais ehkä pari senttiä tuota maavaraa lisää.

miccoheebo 02-02-2013 19:47

Quote:

Originally Posted by Ozie (Post 2938203)
Tietenkin kannattaa miettiä sitä madaltamista siinä vaiheessa. Nuo mitat siis H&R:n jousilla. Ei mulla hirveesti ole ongelmia ollut. Pitäis ehkä vähän isompaa kumia ja vannetta hankkia alle niin sais ehkä pari senttiä tuota maavaraa lisää.

tosin on tuolla omallakin kipolla pärjännyt tähän asti vaikka onkin suht matala.onko zetorissa käytettävät esim.jarruosat ihan omiaan vai löytyykö muista bemuista vastaavia?? mahtaakohan saada lohkolämppäriä kysiseen kulkineeseen.kiitos kaikille vastanneille :cool:;)

Ozie 02-02-2013 21:15

Quote:

Originally Posted by miccoheebo (Post 2939181)
tosin on tuolla omallakin kipolla pärjännyt tähän asti vaikka onkin suht matala.onko zetorissa käytettävät esim.jarruosat ihan omiaan vai löytyykö muista bemuista vastaavia?? mahtaakohan saada lohkolämppäriä kysiseen kulkineeseen.kiitos kaikille vastanneille :cool:;)

Ei noista jarruista ole tietoa. Mulla on lohkolämppäri ainakin, joten kyllä saa. Hinta taitaa olla jotain 500-600 € luokkaa asennettuna kun jossain vaiheessa kyselin.

ripatsu 07-02-2013 20:09

Quote:

Originally Posted by bentley (Post 2693400)
Muutama havainto:
- facelift (2006-) mielyttää ainakin omaa silmää enemmän
- oma auto "vain" 2.5i (177hv), saisi mielellään olla tehokkaampi 2.5si tai 3.0
- katon moottori tuntuu kyllä pettävän suuressa osassa näistä, oli sitten facelift tai ei
- pieni mutta ärsyttävä ilmiö on umpioiden huuruun meneminen, johtuu usein takaosan suojakopan tiivisteen väsymisestä tai huonosta kiinnityksestä mutta saattaa johtua myös hiushalkeamasta tms., vaatii ehdotonta tiiviyttä että pysyy kirkkaina
- ohjaustehostimessa ei itsellä ainakaan vielä ole ilmennyt mitään (107tkm ajettu, 15tkm omaa ajoa ympäri vuoden)
- takajouset (alkup. ) ilmeisesti katkeilevat, vaihdettu paljon takuutyönä
- omalle kohdalle osunut muiden aiheuttamat useat parkkipaikkaosumat, autossa ei ole kylkilistoja - lisäksi jostain syystä useita hittejä suoraan takakaareen...

Näitä takakaaren osumia oli munkin Zetassa molemmin puolin yksin kappalein.

Vinkkinä vaan, että esim. Autokeskus Helsingissä tarjoaa alihankintana palvelun, jossa pojat oikoo nuo lommot muutaman kympin kappalehintaan :jep:

Mulla ohjaustehostin piti kummaa ääntä kesällä - semmoista ulinaa. Ja aiheestahan löytyy Youtubesta videoitakin. Talvella ainakin ollut ihan äänetön. Toivottavasti kestää.

Umpiot ei ole menneet huuruun, mutta tekis mieli vaihtaa kirkkaaksi...800 euroo vaan kappale noi xenon-lamput, että taitaapa jäädä haaveeksi. Joku oli modannu brittipalstalla runsaalla sadalla punnalla itselleen kirkkaat angel eyesit...

Myös katon moottori pelittää - ainakin toistaiseksi. :smoke:

Ozie 08-02-2013 23:54

Itse hankin uudet umpioiden takakannet kun nuo tiivisteet rupee lähes kymmenen vuoden jälkeen olemaan aika heikossa hapessa. Niistä tarvinnut kovin montaa kymppiä maksaa ja ratkaisi itselläni tuon huurtumisongelman.

All times are GMT +3. The time now is 13:13.